Het Leopold I-monument krijgt binnenkort een onderhoudsbeurt. De reiniging staat gepland op vrijdag 19 juni, afhankelijk van de weersomstandigheden.
Afgelopen weken is er getest hoe triomfboog kwalitatief en veilig kan worden gereinigd. De boog wordt gereinigd met stoom en water, zonder gebruik van chemische producten.
Tijdens de werken wordt rond het monument een veiligheidsperimeter ingesteld.
Dankzij deze onderhoudswerken staat het monument er terug netjes en verzorgd bij.